Dersin Adı | İnce Yapı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMIR 110 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye ince yapıyı oluşturan elemanlar anlatılacak ve bu elemanlar ile ilgili yeterlilikler kazandırılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yapı içinde ince yapının yeri, ince yapının ve malzemelerinin tanıtılması ve uygulama bilgileri öğrencilere aktarılacaktır. Kapı, pencere, hafif bölme vb. ince yapı elemanlarını tanıma, oran ve ölçek ayarlama, ince yapı elemanlarının plana aktarımı, ince yapı elamanlarının kesit ve görünüşünü çıkarma konularında ilgili yeterlilikler kazandırılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve ders programının öğrencilere aktarılması | |
2 | Kapılar- Geleneksel Kapıların tanıtılması, Uygulama Çizimi. | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 2 Sf. 5-31 ISBN: 975-97378-0-9 |
3 | Kapılar- Günümüz Kapıları, İç kapılarda kasa-kanat bağlantısı uygulama Çizimi. | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 2 Sf. 5-31 ISBN: 975-97378-0-9 |
4 | Pencereler- Geleneksel Pencerelerin Tanıtılması. Uygulama Çizimi. | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 3 Sf. 32-61 ISBN: 975-97378-0-9 |
5 | Pencereler- Günümüz pencerelerinin çeşitleri tanıtılması. Uygulama Çizimi. | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 3 Sf. 32-61 ISBN: 975-97378-0-9 |
6 | Duvar Kaplamaları- Boya ve Badanalar- Duvar kağıtları | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 4 Sf. 63-68 ISBN: 975-97378-0-9 |
7 | Duvar Kaplamaları – Ahşap ve Ahşap esaslı Duvar kaplamaları. Uygulama Çizimi | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 4 Sf. 73-88 ISBN: 975-97378-0-9 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Döşeme Kaplamaları- Geleneksel Döşeme Kaplamaları. Uygulama Çizimi | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 5 Sf. 90 ISBN: 975-97378-0-9 |
10 | Döşeme Kaplamaları- Ahşap ve ahşap esaslı döşeme kaplamaları. | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 5 Sf. 91-103 ISBN: 975-97378-0-9 |
11 | Tavan Kaplamaları- Geleneksel Tavan Kaplamaları. Uygulama Çizimi | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 6 Sf. 104-109 ISBN: 975-97378-0-9 |
12 | Bölmeler- Sabit Bölmeler/Sökülebilir, Dekoratif ve Hareketli Bölmeler . Uygulama Çizimi | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 7 Sf. 127-141 ISBN: 975-97378-0-9 |
13 | Merdivenler- Geleneksel Merdivenler. Uygulama Çizimi/ Öğrenci Sunumları | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 7 Sf. 142-147 ISBN: 975-97378-0-9 |
14 | Öğrenci Sunumları | Dekorasyonda İnce Yapı Kitabı Bölüm 8 Sf. 148-152 ISBN: 975-97378-0-9 |
15 | Dönemin Tekrarı Final Sınavına Hazırlık | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dr. Zafer Işık - Dr. Kemal Yıldırım, Dekorasyonda İnce Yapı, Ankara, 2002. ISBN: 975-97378-0-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | 1 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 6 | |
Toplam | 124 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | |||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. | |||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. | X | ||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. | |||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | |||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. | X | ||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest